kampisbilder

Jag har idag samlat de största kampisarna i ett akvarium tillsammans med ett par mollys och platys. Det var riktigt kul att se på när de utforskade det nya stället. De flesta simmade nära något syskon. De två största dansade lite med varandra, men det blev inget mer än det, storleksskillnaden mellan dem är ganska stor så jag antar att vt-hanen gav upp tidigt. Fredfullt och lugnt. Kampisarna verkade tycka att platy och molly ynglen var det mest spännande ;) Riktigt kul att jag äntligen fick ganska dugliga bilder på de större firrarna :)
Framtidsplanen är att såsmåningom flytta de yngel som jag vill ha kvar till 200liters akvariumet, fast först ska jag starta om det helt och hållet och silikona in upphöjningar i akvariets botten så att jag kan göra ett paludarium. Men sen ska det nog istort sett bara vara kampisar och några malar (och mina urtjusiga äpplen) där. Yngel som inte ska behållas tänkte jag nog flytta till ett 150liters. Men detta flyttande och ombyggande är inte aktuellt ännu, utan nu är det en ganska lugn tid i mina akvarier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback