Platyyngelns olika färger

Jag vet inte alls hur intresserade ni är av mina andra fiskar, men ni får stå ut ;) Jag har under dagen pysslat mycket med kameran, och blandannat försökt ta bilder på mina små platy yngel. Jag måste erkänna att platysarna är mycket svårare att plåta än kampisbebisarna, för dessa små krabater är så himla livliga. De står mycket sällan still i mer än tre sekunder, och då har jag precis hunnit fokusera på dem x)
1; Vit dalmatin 2; gul dalmatin
3; gul dalmatin(annan kull än 2;) 4; orange
5; gul/grön calico 6; orange calico
7; ljust röd 8; korall platy

Jag har haft platys i knappt ett år och de tog snabbt över mina guppyavelsplaner. Förutom de färger jag redan nu har så står bleeding heart/tiger, silver wagtail och viltformer på min önskelista. Jag har nu ett akvarium med gul och vit dalmatin platys där de går tillsammans med gold dust mollys, och ett akvarium med guppymix, ett par crystal räkor och en härlig mix med platys, de flesta i olika röda och orangea nyanser med eller utan calico och dalmatin mönster. Där har jag kvar några vita dalmatiner också. I det akvariumet är det ett riktigt kryller av guppy och platy yngel i alla tänkbara storlekar.

Kommentarer
» Annika

Fantastisk blogg! :D



Jag undrar hur du får dina yngel att bli så många, och hur du gör för att ynglena ska överleva?



Jag har nämligen själv ett gäng mollysar, platysar och svärdbärare, men jag får praktiskt taget ALDRIG yngel. Får nån yngel så överlever max 1! Jag har massa javamossa och andra växter i karet, men jag får aldrig yngel ändå "/



Har du några bra tips?

Mejla gärna [email protected] då :)

2011-07-24 20:58:16
URL: http://www.thequackpack.blogspot.com
» hilevij

Tack! :D Jag svarar med ett mejl till dig :)

2011-07-25 15:34:20
URL: /http://hilevijbettablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback