Storstädning

Idag har jag varit igång och städat hela dagen! Jag började i mitt rum, forsatte hos kaninerna och avslutade i det ena yngelakvariumet som hade ganska så mycket alger i sig. Nu finns det inte mycket kvar att städa, så jag sitter och är ganska sysslolös för stunden. Egentligen borde jag byta vatten i 200 litrarn och plantera lite olika växter som jag har ryckt upp från diverse akvarium. Dem har luggit och skvalpat i en hink i ett par dagar, och jag tror inte att de uppskattar det.
Tänkte visa dessa nya bilder på Koopa, där det verkligen syns att hon är butterfly tecknad.
Förut idag kom jag även att tänka på att jag har både silikon och glasskivor för att bygga två 30 liters akvarium. Det är kanske dags för mig att ta och bygga mig ett par akvarier av det. Det vore kul att ha räkor och vildguppys i ett av dem, och kanske ha det andra som lekavkarium för bettorna.
Har två uppdateringar om 200 liters akvariumet: Först och främst fick jag plocka ur en död sorgmanteltetra för några dar sen. Inte kul... nu finns det bara sex stycken kvar. Den andra saken var att jag såg att någon av herrarna har byggt ett litet skumbo, jag misstänker att det var den lilla turkosa plakat hanen. Jag får hålla lite utkik tror jag.

Kommentarer
» Jonte!

Japp, det där är en riktigt snygg butterfly hona! :)

2011-06-23 02:34:41
URL: http://bettablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback