Glad Påsk!

I morse när jag skulle till hästarna kände jag hur vårigt det verkligen har blivit! Även om dem flesta verkar tycka att det tråkigt att vi har en sen påsk i år, måste jag nog få erkänna att jag tycker att det är ganska härligt. Det känns roligare att kunna säga att man har haft en solig och tussilago fylld påsk, än att säga att det har varit snö och slask överallt.

Och när jag ändå är inne på påsk temat måste jag också tipsa om ett super enkelt och jätte gott påskgodis: citron choklad. Allt du behöver är i princip choklad, en citron och florsocker. Man blandar den smälta chokladen med rivet citronskal och citronsaft och gör små praliner av det. Sen gör man citronglasyr och droppar över. Supersurt och supergott!
Okey, nu ska jag skriva lite mer om det som jag faktiskt borde skriva om, fiskeriet. Jag plockade ur hanen MíMí från lekakvariumet i morse, och hans bebisar fick sin första dos äggula, vilket jag tror uppskattades. Jag kommer fodra dem med infusorier två gånger om dagen och kokt äggula en gång om dagen i ett par veckor framåt.
föräldrarna till årets första kampfisk kull

Jag är också glad att kunna konstantera att den andra, ganska slarviga hanen har byggt ett litet skumbo där han nu tar hand om ca 10 nykläckta yngel. Vi får väll se om det blir några överlevande.
Det var allt för den här gången, ha en riktigt glad påsk!


Kommentarer
» Anonym

Glad Påsk!!! :)



Snygg hane btw!

2011-04-23 15:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback