Kampisbebisarna börjar bli stora :)

Tänkte starta inlägget med att säga att min s-tangent fastnar ibland, och även om jag korrektur läser det mesta jag skriver så kan det saknas ett S lite här och där i mina texter. Just so you know..

Så, igår fick jag äntligen hem mitt standardobjektiv och jag skyndade mig och tog ett par foton på de största kampfiskbebisarna, men eftersom batterilampan blinkade rött så hann jag inte få några bra bilder. Men de blev några dugliga, som jag tänkte visa er så att ni har en idée på hur fiskarna ser ut nu förtiden.

Två ganska stora yngel ur kull nr 1

Jag har märkt att jag har en riktig knäppis i kull 2. Han är lite knölig, men ändå en av de största så han är lätt att skilja från mängden. Han hänger nästan alltid vid ytan, men ibland kan man hitta honom med halva kroppen på en musselblomma. Det har hänt flera gånger. Han hoppar alltså självmant upp och lägger framdelen över ytan och ligger så ett tag innan han sedan sprattlar sig ner.

och två av de största bebisarna ur kull nr 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback