Kampfiskyngel Kull 1 (Mímí x Ladybird)

Jag har äntligen fått tillbaka mitt standardobjektiv och har nu både fotat och filmat kampfiskynglen. Här får ni ett litet smakprov på hur kampfiskynglen i kull nr 1 ser ut. De är 7 veckor nu, och de växer i en aldelles lagom takt enligt mig.

Båda kampfiskynglen går tillsammans med C. Aeneus yngel. Jag brukar försöka ha ett par guppy yngel eller C. yngel som är vana vid att äta flingfoder tillsammans med mina kampfiskyngel för att de ska "härmas" och tidigt acceptera tråkig föda som inte rör sig. Kollade över det och såg att kampfiskynglen blev i stort sett lika glada över flingfodret som för artemian. Det är plus/minus 15 yngel i varje kampfiskkull. Det här är en metod jag verkligen vill tipsa om :)
Sådär, nu har ni ett ungefär på hur ynglen ser ut. Ska snart visa bilder på kull 2, behöver bara sätta mig med kameran och fixa lite bättre bilder. De fyra största kan man lätt skilja på redan nu, vilket jag tycker är kul. ge gärna namntips :) Ha en lysande dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback