Släktträd

Hejsan hoppsan! Tänkte passa på att presentera mitt lilla avelsprojekt, och hur det har rullat på hittills, så jag har knåpat ihop en bild som visar årets första kulls föräldrar, o.s.v.


Om vi börjar presentera det första ledet i detta lilla släktträdet:

Kull 1 2010
Gul marble VT x Turkos VT
Kull 2 2010
(avkomma från föregående) Röd Cambodian VT x Pineapple CT
Kull 1 2011
(avkomma från föregående) Ljus pineapple VT(syns ej på bilden, men hon är combtail) x Röd/Turkos multicolor CT

Hoppas på att få ett par Ct från den nyaste kullen. Tycker om både föräldrarnas färger, och har inget emot att det kan komma Butterflies och Cambodians. 

Nytt för stunden är att jag funderar på att importera Halfmoons eller Halfsuns i ljusa färger och antingen korsa in eller starta en ny linje, men har inte bestämt mig. Jag har hört av mig till ett par uppfödare utomlands. Är det någon mer som är intresserad av att importera så hör av er så kanske man kan köra på någon samfrakt. Ha det gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback